Štvrtok, 24. apríl 2014. Meniny má Juraj, zajtra Marek.

Nová Škoda Octavia: poznáme prvé detaily

07.05.2011  |     |  
| Viac

Škoda Octavia tretej generácie by mala zažiť svoju premiéru až v roku 2013, no prvé informácie poznáme už dnes. Dizajnom sa bude podobať na koncept Vision D, podvozok bude vychádzať z pripravovaného Volkswagenu Golf siedmej generácie.

Škoda chce v najbližších dvoch rokoch zahájiť modelovú i trhovú ofenzívu. Okrem väčšieho sústredenia sa na čínsky a ruský trh nás (v SR) začiatkom roka 2012 čaká spustenie predaja malého mestského vozidla Škoda City, ktorého produkcia bude bežať spolu s partnerským VW a Seatom výhradne v bratislavskom závode.

Nasledovať bude model konkurujúci Renaultu Thalia. Sedan zameraný na čo najlepší pomer cena a hodnoty sa zaradí medzi Fabiu a Octaviu, jeho výhodou má byť pomerne nízka cena a slušné rozmery.

A napokon, v roku 2013, si pre nás česká Škoda nechá odhalenie novej Octavie. Dizajnom sa bude nástupca na Slovensku najpredávanejšieho modelu (za rok 2010) podobať na koncept Vision D, predstavený tohto roku v Ženeve. Hrany budú výraznejšie, linky ostrejšie, no pre denné svietenie sa nebudú využívať drahšie diódy LED, systém sa integruje priamo do hlavných svetlometov. Väčšiu masku chladiča s vystrčeným nosom skrášli chróm a nové logo.

Koncepčne bude Octavia III postavená na platforme MQB, ktorú dostane aj Volkswagen Golf pripravovanej siedmej generácie. Rozchod kolies by mal oproti súčasníkovi narásť o 6 centimetrov, rázvor sa natiahne o 4 cm. Celkové rozmery a ponuka priestoru sa budú údajne meniť len veľmi mierne, Octavia sa ale výrazne rozšíri a získa istejší postoj.

Pod kapotou žiaľ nemáme očakávať nijaké prevratné zmeny, skôr pre nižšiu spotrebu paliva a menšie emisie upravené známe koncernové jednotky TSI a TDI. Hybrid nie je údajne v pláne, všetko sa však môže veľmi rýchlo zmeniť (Škoda už testuje elektromobil postavený na Octavii II Combi), istotou je však balík Greenline znižujúci emisie CO2 pod hranicu 100 g/km.

Očakávať môžeme opäť kombi a športové odnože RS, taktiež odolnejší Scout s pohonom všetkých štyroch kolies. Do výbavy by sa mal dostať tempomat s dodržiavaním odstupu od vpredu idúceho vozidla, či parkovací asistent, no v otázke ostatných elektronických pomôcok nemáme jasno. VW pravdepodobne neuvoľní všetky technológie pre zachovanie väčšieho odstupu od svojich modelov.

Hodnotenie článku:
3.9/5 (55 hlasov)

Nová Škoda Octavia: poznáme prvé detaily